A fenntartó értékelése

 

 

A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és időpontjai

 

 

A fenntartó belső ellenőrzésének időpontja: 2017.10.18-án.

 

Magyar Pünkösdi Egyház Ellenőrző Bizottsága

 

1143 Budapest, Gizella út 37. | Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. | +36 70 779 5803

 

A Magyar Pünkösdi Egyház belső ellenőrzése (2017)

 

 

A Magyar Pünkösdi Egyház belső ellenőrzése - megelőző - segítő szándékú, hatálya kiterjed az egyházi jogi személyre és az általa alapított és/vagy fenntartott valamennyi egyházi jogi személyre.

 

Az ellenőrzést – szükség szerint külső szakértők bevonásával – az Ellenőrző Bizottság azon tagjai végzik, akik esetében az ellenőrzött egyházi jogi személlyel összefüggésben nem áll fenn összeférhetetlenség.

 

Ha másként nem jelöltük, az ellenőrzött időszak a folyó évet megelőző év és a folyó év. A gazdálkodást főkönyvi kivonat és a kapcsolódó teljes könyvelési dokumentáció alapján vizsgáljuk.

 

Az ellenőrzés területeit a lenti táblázat tartalmazza.

 

Az ellenőrzésre alapesetben az egyházi jogi személy központi ügyintézésének helyén, előre egyeztetett időpontban kerül sor. Ehhez – a lehetőségek szerint – nagy asztalfelülettel rendelékező külön helyiségre és három laptophoz kábeles vagy vezeték nélküli internetkapcsolatra lesz szükség.

 

Feltétlenül jelezzék előre, amennyiben ez utóbbi nem megoldható.

 

Az ellenőrzés megállapításait előzetesen megküldjük a szervezet illetékes vezetőjének, a megállapításokkal kapcsolatos észrevételek megtétele céljából, amire 15 naptári nap áll rendelkezésre. Az ellenőrzés végleges megállapításait tartalmazó jegyzőkönyvet az egyházi jogi személy illetékes vezetője és az Egyháztanács tagjai részére írásban elküldjük. A folyó év ellenőrzésének összefoglalásáról és lényegesebb megállapításairól, az Ellenőrző Bizottság a folyó évet követő évben esedékes rendes Közgyűlésnek beszámol.

 

Amennyiben a belső ellenőrzéssel kapcsolatban kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal. A folyamatban szíves együttműködésére feltétlenül számítunk!

 

Budapest, 2017. június 3.

 

                                                                 Az Ellenőrző Bizottság nevében tisztelettel:

 

                                                                 Korvin Edit s.k.

                                                                 az Ellenőrző Bizottság elnöke

 

 

Ellenőrzési területek (2017):

 

Alapdokumentumok

  •  létesítő okirat
  • működési engedély
  • szervezeti és működési szabályzat
  • nyilvántartásba vétel
  • képviselő(k) aláírási címpéldánya
  • nemleges adóigazolás (90 napnál nem régebbi)/· vagy a köztartozásmentes adatbázisban való meglét.

Szabályzatok

Gazdálkodás

  • költségvetés megvalósulása
  • jelentősebb gazdasági eseményekkel kapcsolatos dokumentációk (pénzügyi és jogi- számlaigazolás, teljesítési igazolás, szerződések, stb.)
  • gondosság, egyensúly
  • leltárak, jegyzőkönyvei, leltárívek
  • állami költségvetési források felhasználása (külső ellenőrzések megállapításai alapján)
  • bérek, személyi jellegű egyéb kifizetések
  • céladományok
  • egyéb

Pénz- és értékkezelés

  • szabályozás
  • házipénztár (dokumentáció, rovancs)
  • pénztárak

Korábbi külső ellenőrzések megállapításai (szakhatósági és egyéb, az előző ellenőrzés óta keletkezett)

Könyvelés – a folyó évet megelőző év beszámolója, annak hiányában főkönyvi kivonata, az ellenőrzés kezdőnapját megelőző utolsó lezárt hat hónap teljes könyvelési anyaga

  • számviteli alapelvek megvalósulása, átláthatóság
  • sarokszámok
  • utalványozás
  • szúrópróbaszerűen kiválasztott tételek részletes (formai és tartalmi) vizsgálata

Munkaügy – teljes dokumentáció

Adatszolgáltatási kötelezettségek és adatkezelés

Szakterület speciális kérdései – feltérképezés, személyes interjú, ellátottakkal, munkavállalókkal, szükség szerint független szakértő bevonása

Egyéb:

  • esetleges bírósági ügyek jegyzőkönyvei
  • pályázati dokumentációk