A fenntartó értékelése
A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és időpontjai
A fenntartó belső ellenőrzésének időpontja: 2017.10.18-án.
Magyar Pünkösdi Egyház Ellenőrző Bizottsága
1143 Budapest, Gizella út 37. | Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. | +36 70 779 5803
A Magyar Pünkösdi Egyház belső ellenőrzése (2017)
A Magyar Pünkösdi Egyház belső ellenőrzése - megelőző - segítő szándékú, hatálya kiterjed az egyházi jogi személyre és az általa alapított és/vagy fenntartott valamennyi egyházi jogi személyre.
Az ellenőrzést – szükség szerint külső szakértők bevonásával – az Ellenőrző Bizottság azon tagjai végzik, akik esetében az ellenőrzött egyházi jogi személlyel összefüggésben nem áll fenn összeférhetetlenség.
Ha másként nem jelöltük, az ellenőrzött időszak a folyó évet megelőző év és a folyó év. A gazdálkodást főkönyvi kivonat és a kapcsolódó teljes könyvelési dokumentáció alapján vizsgáljuk.
Az ellenőrzés területeit a lenti táblázat tartalmazza.
Az ellenőrzésre alapesetben az egyházi jogi személy központi ügyintézésének helyén, előre egyeztetett időpontban kerül sor. Ehhez – a lehetőségek szerint – nagy asztalfelülettel rendelékező külön helyiségre és három laptophoz kábeles vagy vezeték nélküli internetkapcsolatra lesz szükség.
Feltétlenül jelezzék előre, amennyiben ez utóbbi nem megoldható.
Az ellenőrzés megállapításait előzetesen megküldjük a szervezet illetékes vezetőjének, a megállapításokkal kapcsolatos észrevételek megtétele céljából, amire 15 naptári nap áll rendelkezésre. Az ellenőrzés végleges megállapításait tartalmazó jegyzőkönyvet az egyházi jogi személy illetékes vezetője és az Egyháztanács tagjai részére írásban elküldjük. A folyó év ellenőrzésének összefoglalásáról és lényegesebb megállapításairól, az Ellenőrző Bizottság a folyó évet követő évben esedékes rendes Közgyűlésnek beszámol.
Amennyiben a belső ellenőrzéssel kapcsolatban kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal. A folyamatban szíves együttműködésére feltétlenül számítunk!
Budapest, 2017. június 3.
Az Ellenőrző Bizottság nevében tisztelettel:
Korvin Edit s.k.
az Ellenőrző Bizottság elnöke
Ellenőrzési területek (2017):
Alapdokumentumok
- létesítő okirat
- működési engedély
- szervezeti és működési szabályzat
- nyilvántartásba vétel
- képviselő(k) aláírási címpéldánya
- nemleges adóigazolás (90 napnál nem régebbi)/· vagy a köztartozásmentes adatbázisban való meglét.
Szabályzatok
Gazdálkodás
- költségvetés megvalósulása
- jelentősebb gazdasági eseményekkel kapcsolatos dokumentációk (pénzügyi és jogi- számlaigazolás, teljesítési igazolás, szerződések, stb.)
- gondosság, egyensúly
- leltárak, jegyzőkönyvei, leltárívek
- állami költségvetési források felhasználása (külső ellenőrzések megállapításai alapján)
- bérek, személyi jellegű egyéb kifizetések
- céladományok
- egyéb
Pénz- és értékkezelés
- szabályozás
- házipénztár (dokumentáció, rovancs)
- pénztárak
Korábbi külső ellenőrzések megállapításai (szakhatósági és egyéb, az előző ellenőrzés óta keletkezett)
Könyvelés – a folyó évet megelőző év beszámolója, annak hiányában főkönyvi kivonata, az ellenőrzés kezdőnapját megelőző utolsó lezárt hat hónap teljes könyvelési anyaga
- számviteli alapelvek megvalósulása, átláthatóság
- sarokszámok
- utalványozás
- szúrópróbaszerűen kiválasztott tételek részletes (formai és tartalmi) vizsgálata
Munkaügy – teljes dokumentáció
Adatszolgáltatási kötelezettségek és adatkezelés
Szakterület speciális kérdései – feltérképezés, személyes interjú, ellátottakkal, munkavállalókkal, szükség szerint független szakértő bevonása
Egyéb:
- esetleges bírósági ügyek jegyzőkönyvei
- pályázati dokumentációk